2009-05-05

som en hård vind rakt i ansiktet

efter att ha pratat med eve förut så slog de mig att shiiit nu till helgen är typ enda lediga helgen vi har ihop fram tills i början av juli... och då är vi ju inte ens lediga till helgen eftersom vi ska ner till gbg...
well well kan väl vara kul å ha lite inplanerat...

9-10 maj: gbg
16-17: tobbe utbildning sommarland
23-24: dop för theo
30-31: lördagen gbg och konfirmation för tobbes bror, och på söndagen fyller tobbis år så då blir de kalas

5-7 juni: östersund och viktors student
12-14: lisas student
20-21:midsommar
27-28: tobbe ska jobba

så ser de ut...
ska strax göra mig i ordning innan jag ska möta upp eve å sedan ska vi till ronja...



förresten kom på att glömt berätta/varna er för tomat köp på ica maxi...
plockade ihop en påse styck tomater av märket VIKEN på ica maxi i söndagskväll...
slängde bara en blick på skylten 12.95, visst tyckte jag att de var en aningen dyrt för tomater, men tänkte väl att de var svenska och en aning dyrare då....
döm om min förvåning när jag ska betala och inser att min lilla påse tomater kostar 106 kr...
de kostade asså inte 12.95 kr/kg utan 12.95 kr/HG, klart de inte skriver ut 129 kr kilot då skulle ju ingen köpa de förbannade tomaterna...
så nu äter vi tomater med andakt här hemma....

1 kommentar:

  1. 12.95 kr/kg är ju knappast dyrt för tomater, däremot jättebilligt tycker jag. Här kostar dom runt 30 kr/kg och när jag handlar i skövde så brukar det ligga mellan 25 kr & uppåt.

    SvaraRadera