2009-05-24

theos dopdag


tack alla för igår, ni hjälpte verkligen till att göra theos dopdag oförglömlig...


14.00 tågade vi in i kyrkan till tonerna av psalmen "måne och sol"
sedan pratade prästen lite innan min syster och hennes kompis hanna sjöng "älskade barn"
sedan döptes theo å min syster och hanna sjöng sara löfgrens sång "för alltid"
sedan lästes något mer innan dopet avslutades med psalmen "tryggare kan ingen vara"


under hela dopakten var ja jukt nervös, när jag stod där uppe så kände jag att alla spänningar jag haft inför detta dop släpte, jag hade helst bara velat börja stor gråta, så lite ansträngand evar de allt där uppe...
jag är en otrolig kontrollmänniska å får panik om jag tappar kontrollen...


men de gick bra.. enda som inte gick som jag tänkt mig var dels att tobias bror inte behagade komma för att han inte orkade.. om jag säger så här jag är arg men de är absolut inget mot vad tobbe är... han har helt sonika klippt bandet med honom nu...
sedan blev jag något upprörd för att folk började ta kaffe mitt under smörgåstårtan... så var de inte tänkt, jag blev arg för att min "moster" var tvungen att ställa sig i köket å koka mer kaffe när alla andra satt och åt bara för att vissa inte kan bordskick...


vilka presenter theo fick...
jag är sååå rörd... massa fint...
sedan kommer de en pressy från eve en snygg tröja som de står theo på :)
tack gumman,
sedan kommer de ett födelsedagståg som jag beställt åt mamma å en sorteringslåda som jag beställt åt min gammel moster...


verkligen en helt perfekt dag :)


å tack jätte tack till robert (annas pojkvän) som var snäll och filmade hela dagen åt oss....
så nu kan vi uppleva denna underbara dag om och om igen...


4 kommentarer:

  1. Kanske är dax att släppa lite på ditt kontroll behov? att klippa bandet med sin bror för en sådan skit sak är ju helt absurt..Theo kommer inte att minnas den här dagen det är bara ni som gör det,och om man nu inte fick ta kaffe till smörgås tårtan varför hade ni ställt fram kaffet då? en del kanske inte dricker dricka utan hellre vill ha kaffe,inte heller hela världen enligt mig och varför gick inte du eller tobias och fixa mer kaffe ska väl inte gästerna behöva göra!!!

    SvaraRadera
  2. De va så fint så :D /moster

    SvaraRadera
  3. du lilla anonym...
    att han klippt banden med sin bror är kanske inte bara för denna händelsen utan en hel rad grejer som inträffat, man kan ju säga att igår rann bägaren över...
    å att min moster gjorde kaffet, de var för att vi delat ut uppgifter till folk så att allt inte skulle hänga på våra axlar...
    å dessutom var kaffet inte framdukat, uta någon fyndig själ hittade termosarna som vi har gjort i ordning inför tårtan...

    SvaraRadera
  4. Det va ett jättefint dop gumman!

    SvaraRadera