2009-05-29

undra å raseri

läste precis en blogg som en barndomsväns lillasyster skriver...
å de skar verkligen genom hjärtat hennes råa ord och nedvärdernade syn på människor som är överviktiga...
fine människor med övervikt löper si å så många risker, de kan i värsta fall vara en belastning för samhället... MEN de för för sjutton vanliga människor de oxå...
människor med känslor, precis samma känslor som "normal viktiga"
överviktiga människor står oxå framför spegeln å tittar ut och provar ut de finaste kläderna de har ni när ska bort....
människor som är överviktiga tager inte bara vad de haver å slänger på sig å gå ut, bara för att man är överviktig så är man automatiskt inte fin...
bara för att man är överviktig så är man automatiskt inte ofräsh å äklig...

sedan kna jag nämna...

är man överviktig så är de ju jobbigare å göra saker, många överviktiga känner sig deprimerade och osidosatta pga sin övervikt
men det ger samtidigt inte människor rätten till att kritisera å dömma enmänniska utifrån vikten..
samma gäller alla människor...
jag är själv överviktig å kna ibland komma på mig med att tänka när jag ser andra överviktiga fika att ska han/hon verkligen äta de där... men hey jag är ju i samma sits...
undra hur många som tänker så om mig??

1 kommentar:

  1. Mycket bra skrivit! Det är så fel att skriva elakt om människor över huvud taget, vad det är gäller. Då har man inte många hästar hemma om man gör det. Elakheter föds ur avund.

    Halkade in på din blogg via mikaelas tror jag. Roligt följa hur det går för dig och din fina familj! :)

    Kramar / Mariell - htp://reasontobe.blogg.se

    SvaraRadera