2009-08-18

babyhets= patetiskt

ojoj denna ständiga kamp oss mammor emellan, vilken unge är egentligen finast...
vet att mna inte kna jämföra små men innerst inne så gör alla det ändå...
å kampen om kläder...
jag känner den själv för hur kul är de å träffa sina vänner med deras barn när alla ungarna är likadant klädda...
nä usch å fy men de värsta är nog ändå dop och liknande...

förr i tiden så var dop typ bekräftelse på födseln å sådant...
aaa iaf nuförtiden är dopet ett sätt att få uppmärksamhet å presenter...
förr bjöds endast den närmsta familjen in till dopet...
nu bjuds alla släktingar som amn kan komma på å där till alla ens vänner...
å prsenter ska alla ha med sig å dyra saker ska det vara...
förr fick barnen minnessaker som de kund eha glädje av senare i livet, nuförtiden är de mest leksaker å sånt....

sjukt är de iaf...

vi valde att lägga ner en slant på en ny vagn till theo när han föddes...
jag ångrar de absolut inte men när folk kommer fram på stan å ska känna å klämma å greja med min vagn då känns de sååå konstigt...
alla undrar vad dne kostar, om dne är stabil vart vi köpt den aaa massa sådant...
de känns ungefär som vi äger en ferarri....
å så ska de väl inte vara???

nä lite små arg är jag för att denna hets finns å för att jag själv ibland rycks med...

1 kommentar:

  1. Du skriver om hur alla andra är, men du behöver inte titta längre än till dig själv. Du är ju precis likadan. Tänk efter hur du själv är innan du dömmer andra och deras sätt. Inte undra på att du får elaka kommentarer.

    SvaraRadera