2009-08-22

blödig film

Verkligen en film att rekomendera om man är en aning blödig tillsättet...
dock ska de höjas ett varningsfinger för hundägare som verkligen älskar sina små djur...
jag som är starkt emot hundar, till och med jag föll i gråt så de stod härliga till, jag var till och med tvungen å hämta upp min egen "valp" ur sängen för jag var så sentimental.
Det nygifta paret John och Jennifer Grogan går i tankarna att skaffa barn men bestämmer sig för att först skaffa en hund. De fastnar för en söt golden retriever-valp som de döper till Marley. Marley visar sig vara ett riktigt yrväder och han vänder till en början helt upp och ned på deras tillvaro. Allt eftersom tiden går blir han dock en älskad del av familjen och den fasta punkten i John och Jennifers tillvaro när de tacklar livets upp- och nedgångar.

2 kommentarer:

  1. Åh jag grät som bara den när hunden dog. Då tänkte jag tillbaka på min första hund som dog för två år sen. En helt underbar film!
    Förstår inte hur du inte kan gilla hundar, underbarare djur får man leta efter :)

    SvaraRadera
  2. Hehehe mmmm den filmen är inget bra för mig :D Läste boken typ ett år innan filmen kom ut och såg sedan filmen.... Min första hund gick plötsligt bort för snart två år sedan, han var mitt allt, och nu har jag en ny vovve som hunnit bli lite över året och som givetvis blivit mitt allt!! Såå jag stört grinar när jag läser boken eller ser filmen :S Skoj att den ändå kan berör människor som inte är hundiga :D Kram och hoppas ni har de bra med lillen och nya lghten!

    SvaraRadera