2009-09-11

ett inlägg om flera saker...

vad skulle ni göra om ni kände någon som ni vet blir riktigt sviken bakom ryggen...
komplicerat, men säg så här HYPOTETISKT:
"person A är tillsammans med person B, person B umgås gärna med person C som dessutom gillar att fest!
Person C är inte överdrivet förtjust i person A, därför gör person C allt för att person A & B skall gå isär genom att ta med person B på riktiga singelfester, där B inte riktigt kan motstå frestelsen"

hela situationen är inte precis så här men snarlik... slutet är ungefär desamma...
vad skulle ni göra?? lita på de ni hört och berätta för person A, eller avvakta å se om person B tar sitt förnuft tillfånga och gör de rätta??


idag när Tobias för en gångs skull kommer hem tidigt så ska vi bort till tippen med all bråte som ockuperar vår balkong, sedan hoppas jag på att min darling är villig att åka till Töreboda och Br Anderssons möbler... fick hem ett reklamblad därifrån igår å dom har en sådan där herr betjänt i svart smide som jag nästintill kan gå över BERG för att få..
ok inte riktigt så drastiskt men den skulle mer än väl passa in i vårt sovrum, så kanske både jag å tobbe kunde få tummen ur å börja hänga upp våra kläder istället för att dom ska tjäna som golvmopp när theo drar fram i sin gåstol på morgonen när vi är för trötta för att plocka upp kläderna.
(ojoj de där med att sätta punkt å göra meningarna lite kortare, de budsaket fick min svenska lärare inte riktigt fram till mig (läs röd mening))


imorgon blir de GÖEBORG och det ska bli riktigt nice.. dock jag jag vara borta från min plutt 24 tim å de har aldrig hänt förut...
24 tim utan en endaste theo puss eller smäll... tänk om minihopp saknar oss så de gör ont i honom, ok snarare så att vi kommer sakna honom så de gör ont i oss...
minihopp ska iaf vara hos sin farbror daniel å faster anna, å där trivs han å vi vet att båda dyrar honom så jag är inte minsta orolig, tillskillnad mot vad jag skulle vara om ahn var på ett annat ställe...
åter till Göteborg- liseberg blir givet, sedan kan det nog hända ett en å annan affär får påhälsning av oss... å eventuellt någon tobbe släktning oxå...

1 kommentar:

  1. jag skulle snacka med person B och berätta vad jag har hört.

    SvaraRadera