2009-09-22

mini är lite svår sövd nu för tiden, vilket är otroligt frustrerande..
igår under dagen sov han knappt nått, 3 korta små stunder på mellan 15-20 min vardera, sedan åkte vi iväg vid sex för att kika på en lägenhet till systeryster å då somnade han innan gröt å allt å sov till åtta när vi kom hem igen å väckte honom.... tjii fick vi när gröt,bad å pyamas var gjort, tror ni han ville sova då???

appro på lägenhet till syster... jag skrev ju igår att de fått en tvåa i skrapan i skövde, va tror ni händer på eftermiddagen då??? jo de får ett brev från skövde bostäder om en 2 på billingesluttningen, vi åker dit å kikar, vilken lägenhet asså, allt var ny renoverat å topp fräsht, å dessutom kunde han som bodde där flytta ut nästan omedelbart, ååå ja de stod först i kön, så nu har de en toppen lägenhet, dessutom var den nästan 10 kvm större än den i skrapan å 2000 kr billigare :)

på tal om boende å sånt, jag å tobbis kikade på försäkringskassans sida igår å upptäckte att vi kna ju få ett väldigt saftigt bostadsbidrag där vi bor nu, så nu blir de till å söka det, å de vore ju nice för de skulle sänka vår hyra med nästan 2000 kr, å de tackar man ju inte nej till :)

hitills har ju blogginlägget varit rätt happy..... nu blir de lite deppigare

igår kväll berättade tobbis något för mig som gjorde mig både ledsen å otroligt arg, jag tyckter så synd om min älskling, han kämpar så för att hjälpa till men inget verkar funka.
för mig är det svårt att förstå hur man kan ignorera en person så kraftigt och hur man kan gång på gång ljuga för en person som ska stå en nära.
jag kan bara finnas där och stötta honom, men självklart blir jag oxå orolig för i denna takten så ser jag bara allt vi försöker bygga upp nu en stabil grund som vår lilla familj ska stå på, den kommer kraftigt att rasa... de gör mig förbannad!

1 kommentar:

  1. Tänk bara på att det kan vara lite lurigt med bostadsbidrag om man tex jobbar extra någon gång och får lite extra pengar. Tydligen väldigt lätt att bli återbetalningsskyldig till dem.

    SvaraRadera