2009-12-15

bara en liten snabbis :P

passar på idag när orken/lusten infinner sig och jag är barnfri några timmar att göra en sista "stor" städning innan julen.. dammtorka, damsuga, moppa, och lägga på juldukarna och ställa fram tomtarna...
vardagsrummet är klart, å just nu så bestiger jag tvätteverest i sovrummet.... när jag kommiit halvägs så upptäcker jag en orangespya på några av kläderna... jiiippiii tack theo... de vara bara att kika igenom varenda litet plagg som man redan hängt in för att se om något mer drabbats av denna oranga röra... självklart inte eftersom jag kollade...
men en del av tvätten fick åka raka vägen tillbaka till tvättkorgen som min kära sambo ska ta sig en dust med senare idag har jag tänkt.... inte mer än rätt om jag nu städar hela lyan å gör julfint... då ska han banne mig tvätta å hänga in allt i garderoben :)

strax kommer systeryster förbi oxå som vanligt på tisdagar :)
hon vart dock lite besviken för att ,omstret inte var hemma, men han kommer ju strax...
tänkte sno hennes redan uppvärmda och avskttade bil å åka å handla, hihihi... skönt å slippa skotta av bilen :)

nä vet ni vad nu har jag tagit en för lång pause, å sitter jag här mycke längre så vet jag att resten av rummen inte kommer bli städade... DICIPLIN MIA!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar