2010-02-23

anitrynkkräm...

läste i min skavallertidning att dom rekomenderade tjejer över 25 år att börja använda antirynkkräm för att förebygga framtida rynkor???
tror ni jag kände mig gammal då??
hum, har inte i min vildaste fantasi ens börjat tänka/oroa mig för rynkor...

tvärt om kan jag anse att rykor hör till de naturligt fina åldrandet, vem vill ah en mormor som ser ut som 20 när man själv är 15???
nä men allvarligt, jag vill bli en riktig bullmormor/farmor med rynkor, hänghud å hela kittet, jag ska baka bullar å annat gottit å skämma bort mina barnbarn med presenter och nybakt bröd varje gång de kommer på besök...

så nej tack till antirynkkrämer.....


Idag åt vi godismat på Thai house med syster och robert, gäller å unna sig lite lyx ibland när man har en krona eller två över, efter maten passade vi på att övningsköra å åkte dår förbi biltema, blidde lite shopping där inne, en ny fin rattmuff och tre bilar i trä till theo :)

efter detta åkte vi förbi gengåvan å fyndade där en komplett serie träjärnväg till theo, dock är han lite liten än för att verkligen förstå men för 50 kr så gäller de å passa på :) så nu har theo oxå sin räls här hemma, fårgan var ju vem som roades mest av den nya leksaken, theo eller pappa tobbe??

nu har miniplutten varit feberfri hela dagen, dock har han lite hosta och snuva kvar, men de blir nog dagis imorgon i några timmar iaf, mellan typ 9-12,30, är viktigt nu å få honom dit så vi inte tappar hela inskolningsveckan, men de ska nog gå bra, har aldrig sett en gladare unge när han kommer till dagis...
well well vi får väl se :)


p.s anonym, jag har aldrig och kommer aldrig att klanka ner på undersköterskor, du måste ta mig för någon annan, efter att ha sett vad deras arbete betyder för en mycket svårt sjuk person så skull de inte falla mig in att klanka ner på deras arbete.... så sorry måste vara någon annan du tänker på!

2 kommentarer:

  1. Du säger att du ska gå ner i vikt och spara pengar också äter ni på thai house stup i ett. D går inte riktigt ihop? :) Visst kan man unna sig ibland men tycker du äter där ganska ofta

    SvaraRadera
  2. jag måste bara komentera de anonyma inlägget.
    vad har du med det att göra vart dom äter? spelar det dej någon roll om dom äter ute och vad har du med deras ekonomi att göra.
    om mia vill gå ner i vikt så är det upp till henne, och man stöttar värkligen inte genom att komentera med dumma frågor om mat och pengar.
    man ska inte lägga sig i andras liv på de fula sättet utan se till sitt eget istället.
    mia du ä en fantastiskt tjej och du har 2 goa grabbar i ditt liv.lyssna inte på sånt skit snack som folk skriver.
    love you
    kram
    marie

    SvaraRadera