2010-03-02

undersökning....

snälla snaällla ni söta läsare hjälp mig med mitt fördjupningsarbete i etik genom att svara på följande frågor om organdonation, givetvis anonymt i kommentarfältet, inga kommentarer publiceras utan används bara i mitt arbete som utgångspunkt för mig. de vore toppen snällt, ni vet ju fler svar destu klarare och mer talande resultat.




Om du själv drabbas av en livshotande sjukdom, skulle du då vilja ta emot organ?

Ja.......nej......... vet ej


Är du villig att, efter din död, ge bort något av dina organ, t.ex. njure, lever eller hjärta till någon som har en livshotande sjukdom?

Ja..... nej........... vet ej


Har du informerat någon om ditt beslut om organdonation, och i sådana fall hur?

Talat med mina anhöriga
Bär donationskort
Registrerat i Socialstyrelsens donationsregister
Minns inte om jag har anmält mig till donationsregistret
Annat sätt, nämligen...........................................................
Nej, jag har inte informerat någon om mitt beslut
Tveksam, vet ej


Vet du vad din/dina närmaste anhörig/anhöriga anser om att donera sina organ efter döden?

Ja............. nej.............. vet ej


Känner du till Socialstyrelsens donationsregister och i sådana fall, vet du hur du anmäler dig?

Ja, jag känner till det och jag vet hur jag anmäler mig
Ja, jag känner till det men vet inte hur jag anmäler mig
Nej, jag känner inte till socialstyrelsens donationsregister
Tveksam, vet ej





tack alla ni underbara som ställer upp!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar