2010-07-05

hej alla bloggvänner

jag å min sambo gillar spontanitet.... eller jag gör de iaf...
morgonen började med att ja skickade iväg tobbe till affären för inhandling av fika till dagens tänkta badning i brevik...
vädret var inte 100, så vi bestämde oss för simsjön...
efter en timme och lite badning så svek vädret oss å vi åkte hem å då mina vänner frodades tankarna om en mini semester i mitt huvud... jag är ju trots allt ledig nu mån-ons...

sagt å gjort efter massa krångel så hade jag fjäskat till mig studentrabatt på scandic mölndal, så ett rum gick på 600kr natten istället för 1100.... sådant gillas å vi satte oss i bilen för de dryga 2 timmars körning ner till göteborg....
nu är vi installerade... å inte bara 1 natt utan 2 eftersom de ändå var drygt halva priset...
detta betyder oxå 2 frukostbufféer... för dom som aldrig bott på hotell å upplevt frukosten... ni har missat något... min sambo är inräknad, men imorgonbitti ska han äntligen bli av med sin hotellfrukostolskuld....

ikväll ska vi bort till balltorp en håla utanför mölndal där tobbes pappa med familj bor.. där bjuds de på grillat *mumma*
å imorgon hoppas vi på fin väder för då kan de hända att vi tar oss till havet för lite bad... annars kan de väl hända att vi besöker liseberg eller någon affär, vem vet...
på kvällen är iaf planerna att träffa tobbes syster carro å titta på hennes nya hemmiljö :)

måste bara meddela att vi har toppen utsikt från vårt hotell fönster... panoramavy över mölndals centrum...
perfa för mig som älskar att se vad som händer....

hotellet har relax avdelning oxå å ett gym... dessa kanske skulle få ett besök :)




3 kommentarer:

  1. hoppas ni får det roligt och mysigt nu de här två dagarna!

    SvaraRadera
  2. Åh vilken lyx :) Älskar också hotellfrukost, finns inget bättre :)

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hade trevligt å tack för att ni kom :)

    Nu har jag semester wiii :)

    SvaraRadera