2011-02-20

HUVVA...

aaa rubriken är jämtska å betyder väl typ fy usch... eller sått sådant... sätter man de i en mening kan man säga "huvva va kallt de var idag"

iaf min mening låter "huvva va ja inte orkar med att plugga nu, prov imorgon bitti... uschaaa"

igår hade vi iaf en underbart mysig kväll med glenn å marie, vi käkade god fläskfilé rätt å tippade på melodifestivalen, min röst fick sara varga, å hon gick till andra chansen, rätt nöjd är ja med de eftersom alla andra i soffan ratade hennes låt totalt...
efter de sjöng vi singstar... dålig förlorare som ja är... så blev ja en aningen putt på tobbe som ständigt påpekade att jag förlorade mot glenn... men hey what to do lixom.. han var någon sorts över människa på singstar.... marie va oxå duktig, vi vann väl lika mycke var tror ja typ :)

idag blidde de tibro å kalasande för min pluttis kusin som nu passerat 18 års sträcket, så nu har farmor inga barnbarn längre som klassas som barn för nu är vi alla vuxna i lagens mening...
där fick vi otroligt god älggryta å tårta till efterrätt... theo passade på att visa sina kunskaper i duplo å sedan skulle han visa sig på styva linan å titta på traktorerna (han har aldrig sett en riktig traktor på nära håll tidigare) väl framme hos traktorerna så var dom allt lite stora å skrämmande, men efter en stund gick han med på att iaf klappa dom... när våren kommer då ska han få åka med roger i en traktor, de återstår å se hur de går...

nu sitter jag med min näsa försjunken i boken om palliativ vård... tungt och jobbigt ämne, många känslor om livets slut ryks upp, men jag tror ändå att ja kommer gå stärkt ur kursen i slutändan...

strax paus för solsidan...

2 kommentarer:

  1. inte för att va taskig men jag vann över dej båda gångerna oxå ; ) både eye of a tiger och crazy in love.De va bara de 2 låtarna jag sjöng och de vann jag hihi ; )men du är duktig Mia å de vet du om.
    kram
    marie

    SvaraRadera
  2. oj glömde poisen och den vann jag oxå : )
    kram
    marie

    SvaraRadera