2011-04-18

hellu

trots att det är mindre än en vecka sedan jag opererade mig så är jag pigg nog att ha hunnit med att städa hela lägenheten, tvätta och vika tvätt, och nu står jag framför spisen och lagar matlådor till tobbe som han kan ha i veckan.
tobbe dubbel arbetar nämligen denna ve kan lixom förra veckan. först kör han en full arbetsdag på paroc och sedan kör han xjobb på eftermiddagen/kvällen.. så jag måste ta hand om marktjänsten här hemma känner jag annars kommer han gå på knäna innan sommaren kommer...

eftersom tobbisen äter mat med lågt GI, så gör jag en gryta till honom med kokosmjölk, chinesiska wokgrönsaker, korv med 95% kötthalt och en gnutta mango chutney i... detta blandar vi sedan ihop med cappelli som en en fullkorns och dinkel pasta.
tror han kommer älska denna maten å de blev en del så han måste nästan gör de för han kommer att få äta denna maten fram tills tors eller ons...

själv ska ja äta potatis och purjolöks soppa till lunch och thai soppa till middag idag :)

och eftersom lägenheten är städad och klar så funderar jag på att ta mig en kortare promenad efter lunchen, vädret ute ser ju för härligt ut :) de är vid sånna här dagar som amn önskade att man hade trädgård...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar