2011-05-10

lidköping...

jaha ja.. igår var vi då alltså i Lidköping med kursen lindrande vård för att besöka Hospice Gabriel, jag bävade inför studiebesöket eftersom detta skulle påminna så mycket om pappa...
ja kände obehag direkt när jag kom innanför dörrarna, de såg ut precis som jag minns de...
iaf de har 9 rum där, och naturligtvis så var "pappas rum" de enda lediga för dagen och de var dit in vi skulle, jag klarade inte av att följa med in där....
när ja stod utanför så kände ja hur tårarna brände i ögonen, men ja försökte tänka bort tid och rum för vem vill gråta inför alla där....
ja lyckades iaf klara mig igenom studiebesöket å känner nu i efterhand att de var nog bra att få komma tillbaka å se att de var en vacker plats som pappa fick uppleva sin sista tid i livet...

-------------------------------------------------------------

efter studiebesöket åkte jag å amnda för att äta lite lunch på en korv kiosk... ja tog en barnmeny med en kokt korv med mos å isvatten till detta... 35 kr, så numera är jag otroligt billig i drift :)
efter maten så åkte vi till dafgårds febrik försäljning å panda lastade hela bilen full medans jag nöjde mig med 5 kg frysta grönsaker, en falukorv, lite vegpyttipanna och 5 pan pizzor... så nu är frysen full... man borde verkligen åka dit oftare för man tjänar verkligen på de å köpa deras råvaror billigt :)

nu skall jag ägnas resten av denna dag åt att pluggeliplugga... är strax klar med alla uppgifter i lindrande vård, sedan återstår bara sjukvården å socialt behandlingsarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar