2009-05-07

spontan tripp

igår efter föräldragruppen, bestämd ejga å tobe oss för att åka ner till lager 157, där systeryster och henes kompis redan var..
sagt å gjort, halv fyra var vi där..
kikade in i en butik med barnkläder och hittade till min förtjusning en body och matchande byxor med mumintrollet på :)

men

lilla mia var inte nöjd med utbudet i gällstad, utan hade istället siktet inställt 8 mil söder ut
ullared...
syster som är shoppingfreak var inte så svår att övertala å henne skompis var oxå sugen.. tobbis var svårare men jag har mina knep ;)
vid fem var vi framme och där väntade 3 timmars intensiv shopping innan dom stängde å vi kunde brumma de ca: 20 milen hemmåt..

1500 kr gick kalaset på.. inte farligt alls, med tanke på att vi fick två par byxor, 2 tröjor och kalsonger till tobbe, massa kläder till theo SÅKLART å en dvd box + en lös film till mig å så massa shampoo å sånna grejer...
så vi vra verkligen familjen nöjd...

dessutom köpte systeryster två set me dkläder till theo, en omgång svea kläder och ett gråitt randigt sett som var sååå gulligt...
så nu är han dressad upp till tårna :)


ringde precis å bjöd över mamma och syster på mat här vid tre...
så innan dess ska jag plocka i ordning å städa upp lite...
de ligger ju grejer precis över allt här hemma just nu..

annars blir de en väldigt väldigt lugn torsdag, sånna behövs oxå...

1 kommentar: