2009-07-27

vad skulle ni göra???

vad skulle ni göra om ni log och sov med er 5 månader gamla son, och vaknar å upptäcker att oj va de luktar rök,
FAN DE BRINNER JU!!!!!!!!!!

detta hände mig för kanske 30 min sedan....
jag å theo låg å skulle sova lite middag när jag kände röklukt, jag rusade in i köket men såg ingeting för all rök...
men iaf på en krok med våra grytlappar hade trillat ner rakt på en varm spisplatta som jag använt tidigare när jag lagade mat (ja den var avstängd, men varm)
iaf grytlapparna hade fattat eld, å dessutom brann platskroken oxå....

jag bara rusade tillbaka til sovrummet ryckte tag i theo å hans vagn å ut med honom på balkongen, sedna in med halsduk för näsa å mun å med en tasa tog jag tag i grytlapparna å ner med dessa i slasken å sedna kallt vatten på spisen...
något sa mig att man inte ska sätat på fläkten om de brann på spisen så detta gjorde jagh inte, uatn nu är alla fönster öppna å jag har ringt å beklagat mig för mamma...
hon sa att ättika ska hjälpa till att få bort röklukten som nu sitter i var endaste jäkla textilie i hela lägenheten... jipppiii....

men nu kna man ju iaf säga att jag har bokstavligen rökt ut lukten av gammal tant å pensionärsboende här ifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar