2009-08-30

pepp pepp pepp

så varför sitter mia här vid datorn mitt i natten när hon borde ligga bredvid sin älskling å sussa sött...
jo mia sitter här å peppar värre än någonsin, efter 2 dagars extrem syndande på matfestivalen, så måste man peppa peppa för att imorgon gå på de hårda men ack så välmående livet...

så imorgon kör vi mia diet igen...
bara det att denna gången skall de knallas oxå..
inte bara bra mat utan mer motion... vågar knapt titta på vågen på tis annars...

råd 1 till de som vill köra viktnedgång med vägning en gång i veckan, starta aldrig på en måndag, det är så klychigt å man misslyckas alltid.
denna gången kör vi på tisdag.

planerna för morgon dagen...

frulle: yoggi + banan
lunch: någon sallad, antagligen kyckling el. tonfisk
middag: chili con carne?

motion: flytta och städa ur en hel lägenhet

så nu känner mig mig mer avslappnad å redo för ett nytt tag, hoppas de varar mer än en vecka. ok mellan varven denna helgen har vi oxå varit duktiga..
drick tex loka istället för underbar cola *snyft* men ändå rätt skönt utan läskeblas beroendet...

2 kommentarer:

  1. jag ska hålla tummarna! Min lilla familj ska också städa och packa ur vårt hus, ska flytta till en lägenhet på frösön istället för att bo i skogen :)

    SvaraRadera
  2. smart att börja på en tisdag! :) Läste i en tidning att om man har sämre kondition så ska man Börja med små korta promenader på 15-20minuter varje dag och sedan ökar du med 5 minuter kanske varannan vecka..

    du skulle betala 368 tror jag.. kommer med dina grejer någon dag innan jobbet.. kanske på tisdag om du e hemma?

    SvaraRadera