2009-09-30

ett minnes inlägg

tittade in på min gamla sida på lunarstorm som jag använde för massa år sedan. denna sidas blogg var aktiv den dagen min pappa lämnade jordelivet. jag läste igenom inläggen jag skrev dagarna efter hans död, och insåg att många av er läsar kanske inte fanns och kände till mig då, så exklusivt för er ska jag bjuda på några av mina minnes inlägg....





en ängel kom förbi...Sön 6 feb 2005 12:29

”så stilla kom döden den kom som en vän, den tog dig vid handen och förde dig hem”

................P A P P A...................

när vi kom igår förstod vi, det var inte länge kvar!
du väntade på mig och Anna, alla andra hade vart där och tagit farväl...
man hörde på dig att du var orolig, förlåt pappa att vi inte kom tidigare...
vi satte oss vid din sida.
mamma bad oss berättad vad vi ville för dig, jag berättade om mina presenter, du lyssnade, anna berättade om handbollen och när hon berättade att dom vann första matchen öppnade du ögonen för ett ögonblick, du var så stolt.
sedan stängde du dom, och vi tog farväl... du slutade andas så tugnt och tog istället små andetag, helt stilla somnade du in med dina händer i våra...
20.20... då lämnade du oss för att fortsätta din resa mot nya äventyr

du var så fin där du låg, sköterskorna gjorde så fint runt omkring dig...

pappa som jag sa till dig, jag älskar dig och du kommer alltid att finnas med mig
vi ses i Nangijala ... du finns där och väntar på oss..

Kenneth Bengt Göran Lätth
53.04.24- 05.02.05



P.A.P.P.A Mån 7 feb 2005 09:57

jag vill inte förstå...
jag kan inte förstå...
jag måste förstå...


pappa det gör så ont här utan dig... pappa det finns så mycket jag hade velat säga..
å berätta ett helt liv på bara drygt 1 minut går inte.. jag fick ta de bästa...

”att jag älskar dig, att jag saknar dig, att du alltid oavsett vad kommer att finnas i våran närhet, att pappa du har gjort så mycket för oss”

glömmer aldrig hans sista ord...
”kör försiktigt, hejdå”

tro mig jag kommer aldrig mer att köra vårdslöst... jag kommer alltid att köra försiktigt...för din skull...

pappa jag älskar dig.... för alltid..

pappa... kl: 20.20 den 5/2- 05
oförglömligt



Begravningen Tis 22 feb 2005 08:54

Pappas begravning va blande de finaste jag någonsin sett..

när vi först kom dit, slogs vi av va liten kistan såg ut att vara... å alla blommorna, grät de gjorde sedan många timmar tillbaka.
även hans om gjorde i ordning för begravninegn grät, han hade tydligen spelat fotboll ihop med pappa.
så pappa där har du ett bevis på att du påverkat många människor..=)

själva begravningen va ljus, dom spelade "bro över mörka vatten" "himlen är oskyldigt blå" "blott en dag" "fäbopsalm" å "tillägnad"
ingaill sjöng precis som du önskat, hanna spelade tvärflöjt till bröderna lejonhjärta, å de va då vi tog farväl...

pappa de va så mycke folk där,, 120 på minnesstunden och 150 personer som trängdes i kyrkan, alla va där för att få säga farväl til dig.

pappa du fattas oss, du saknas oss... allt är så overkligt!



PAPPA 1 ÅR..(sorg & saknad) Sön 5 feb 2006 20:05

pappa om exakt 15 minuter är det 1 år sedan du lämnade oss, mig, mamma och anna för din fortsatta resa mot nya äventyr..

en sak ska du veta bara för att du varit borta i år så sknar vi dig inte mindre.. snarare tvärt om.. saknanden blir mer påtaglig och jobbig

pappa jag vet att du har de bra där uppe bland alla mjuka molenen
en ironisk sak var den att för ett år sedan den dagen du dog så kollade vi på anja persson när hon åkte slalom ihop, du sov visseligen men jag vet att du såg... idag gick ja upp tidigt bara för att kolla på slalomen ihop med dig..

ååå vet inte vad ja ska skriva mer än att pappa.. du fattas mig..

1 år av sorg och saknad
Kenneth Begnt Göran Lätth
53.04.24 - 05.02.05














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar