2009-10-26

min duktiga lilla kille

jag började för någon vecka sedan att laga min egen barnmat, mest för att de i längden blir väldigt dyrt med maten som är i glasburkarna, specieltl som theo äter 2 glas burkar mat per dag, till detta ska de vara 2 portioner gröt med fruktpurré...
skit dyrt i längden... men iaf...

jag var lite orolig i början dels för att få med allt som han behöver och dels för att man läst om vissa barn som inte alls vill ha hemlagad mat när de väl fått burkmat å viseversa....
men de har funkat kanon...
idag fick han testa något nytt å de verkar som maten idag gick direkt in på första platsen...

mixade ihop:
-burk skinka
-krossade tomater
-makaroner
-wokgrönsaker
-en klicka smör

detta blev kanon å theo älskade de...
men så gör jag i stort sett med all mat, tager vad vi har hemma å maxar ihop..
väldigt smidigt å kostnaderna har väl sjunkit med 150 kr per vecka :)

theo är faktiskt överlag lätt att mata å äter de som han får serverat med undantga för välling å allt annat som ges till honom i flaska...
vet inte om han fått någon snurr på att han är äldre än vad han fktiskt är, men jag är glad så länge han äter osm han gör nu, är medveten om att de flesta barn någon gång matvägrar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar