2009-11-10

årets första...

ja kanske inte årets första (minns inte om jag åt någon i januari?) men säsongens första pepparkaka är nu uppäten... den smakade så som peppisar göra, underbart juligt...
dock är varken jag eller tobbe några pepparkaksmänniskor, vi är mer lussebullsfolk...
så troligtvis blir de bara lussebullsbak i år, men man vet aldrig...
jag å anna har ju iaf gott ihop å bestämt oss för att baka julgodis... å de kna bli intressant för de har jag aldrig gjort förut....

nog om jul å dess läckerheter...

06,00 imorse hade vi en mycket sinnessjuk människa ivår trapp uppgång... gick å bankade i väggarna/dörrarna, slog i metallräckerna (de vet ju alla hur de låter) aaa personen ifråga var allämnt jobbig å jag tackde gud för att varken jag eller tobbe hade ett jobb som skulle betytt att man behövt åka iväg vid den tiden...man vet ju aldrig hur dessa människor better sig kna ju vara påverkade av något...

just de, nu är tobbis oficiellt inskriven på körskolan å nästa fredag är första lektionen bokad :)
jag hoppas på att min syster är ledig å kan vara barnvakt där på förmiddagen så jag kan åka med å lära mig ett å annat jag oxå, de är ju trots allt jag som ska guida å träna honom här hemma sedna mellan lektionerna... 520 kr kostar en lektion... tacka sjutton för att dom hjöt priset rejält sedan jag tog.... men bara bita i de sura äpplet, kortet är ju nödvändigt.....

vi shoppade dessutom lite julklappar till theo igår på leksakslagret... älskar å gå där inne å kika... synd att han inte var lite äldre för ojoj va mycke roligt de fanns till honom då :)
nu köpte vi iaf en traktor med flak som hade massa djur på sig å alla djuren kund elåta å sånt... den kunde även köra frammåt om man tryckte ned skorstenen.... hoppas dne blir uppskattad :)
sedan köpte vi ett torn med ringar på som han kna bygga med... å så hade vi sedna tidigare köpt mjuka byggklossar, så de får bli alla julklappar för iår från oss... de är ju ändå 3 stycken bara från oss.... han lär väl ändå bry sig mest om snörerna :)
så alla som vill köpa palet till theo- MYCKE SNÖREN :)

oj detta blev ju ett ganske långt inlägg men de kompenserar ju en del av den senaste tidens dåliga bloggning...

1 kommentar:

  1. vilken bilskola ska han köra på? ja kör ibland på stens körskola och han tar 400kr per lektion.
    kram
    marie några trappor upp

    SvaraRadera