2009-11-02

˜”*°•.˜”*°•.˜”*°★★°*”˜.•°*”˜.•°*”˜
★.••.♥ mia-deluxe is tha shit ♥.••.★
•°*”˜★°*”˜.•°*”˜☂˜”*°•.˜”*°★˜”*°•

snark dax att gå och lägga sig snart... fast först måste oduktiga eller över duktiga mia diska...
de är min disk dag å disken skall vara diskad innan 24.00 annars åker man på en disk dag till...
1 tim har jag på mig å disken som de gäller är 2 tallrikar, bestik å 2 glas å en stekpanna... sinte så ansträngande, å skönt å få de gjort tills imorgon bitti då jag måste segla upp sjukt tidigt från min skönhetssömn för att tobbe ska iväg på tenta å vår son är morgon pigg :)

hur går de med vår budget??
skit bra...
vi valde att stoppa 1000 kr vardera i 4 kuvert ett för varje vecka fram tills lön...
för dessa pengar (1000 kr) varje vecka handla den maten vi behövde samt annat gojsimojs som en småbarnsfamilj behöver...
hitills då??
de har gått great, vi har blivit väldigt ekonomiska och hade efter veckohandlingen i lördags 400 kr kvar, nu köpte vi visseligen upp 200 av dessa idag men de var på långvarig bunkring av "mat"
så tänker vi som så med de sista 200 kr att har vi 100 kr kvar elle rmer så blir de mys på fredag med pizza :) så nu gäller de å disiplinera sig å hålla i pengarna om man vill ha pizza fredag...
aif lyckas vi hålla oss månaden ut så har vi inkasserat 2000 kr i sparade pengar som är perfa inför kommande julklappsinköp :)

just de moa å marie var här nere i kväll å hälsade på å de små fick leka av sig lite... så roligt å se att de leker med varandra å är uppmärksamade på att de finns en till liten person i rummet... de utforskar varandra å vill för de mesta ha samma leksak...
så sött :) å riktigt kul oxå att de är nästan jämngamla moa är väl 13 dagar äldre än theo men de är ju som en droppe i havet :)

man nä nu gott folk ska jag återgå till disken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar