2009-11-03

˜”*°•.˜”*°•.˜”*°★★°*”˜.•°*”˜.•°*”˜
★.••.♥ allt annat än pigg ♥.••.★
•°*”˜★°*”˜.•°*”˜☂˜”*°•.˜”*°★˜”*°•
ååå vilket ruskväder det är ute... var ute en anabbis på vår balkong nyss å där luktar de tvätt äkta svampskog så där som man minns när man var liten å gick på utflykter med skolan på hösten ut i skogen å plockade höstlöv å annat.. så luktade de å jag älskade de...
annars gör jag inte många knop just nu...
väntar på tobbis, hoppas han klarar tentan han var lite orolig eftersom den andra kursen tagit upp all hans tid så han han endast kunnat plugga på tentan de senast 3 dagarna... fast sedan är ju tobbe känd på högskolan här i skövde för att vara något av ett geni... till o med lärarna ber honom om hjälp i de kurser som dom ska lära honom...
yesbox that´s my man.... så om livet fortsätter så här så så kommer jag leva väldigt lyckligt om 2 år...(aaa vi såklart)
vi bestämde igår att vi ska skriva testamante snart oxå, eftersom sabos tydligen inte ärver varandra, så kände vi att de var viktigt om något skulle hända någon av oss....
jag vill ju att mina tillgångar ska tillfalla tobbe och inte min syster och tobbe vill att hans tillgångar ska tillfalla mig och inte hans syskon...
bättre å fixa sådan nu man vet ju aldrig hur livet vänder sig... å man har ju sett folk bli giriga när de kommer till arv och uppdelning av tillgångar, många syskonpar/släkter som har splittrats när någon gått bort...
hemskt egentligen men rätt naturlig rekation när sorgen har lagt sig och man ska återgå till vardagen klar alla blir en aning giriga om de finns en summa pengar att hämta som underlättar vardagen...
nä då gillar jag testamanten om de framgår tydligt de bortgångnas vilja... om tex min mamma och pappa inte varit gifta när pappa gick bort så skulle alla hans tillgångar tilllfallit mig och anna, vilket skulle betytt att om man skulle viljaha kvar huset så skulle hon varit tvungen å ta ett lån å köpa ut oss... hur löjligt som helst... lagen är krånglig..
som mamma sa när jag sa att vi skulle skriva testamente, varför gifter ni er inte bara de blir enklare då...
men nopp jag vill ha ett fin bröllop den dagen jag ska gifta mig, inget hafs här inte... det ska ske en gång i livet å den dagen skall jag alltid minnas....
oj detta blev ett inlägg om allt och absolut ingenting...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar