2009-11-29

ikea myspys dag...

ja idag stod ikea på schemat med mamma, syster, systerspojkvän, tobbe å hans kompis (självskrivna var jag och theo)
resan gjordes i två bilar, där jag, mamma å theo åkte i den ena å resten av packet i den andra....
för er som icke var ute på vägarna tidigt imorse, ka jag berätta att de var som såpa på vägen, snor halt asså!
i tibro eller rättare sagt percis vid infarten till tibro fick lilla mia sladd på bilen, en rejäl sådan oxå swiiiich swiiiich sa de... aldrig har jag varit så rädd (jag hade ju theo i bilen) men efter en hel del kanande så lyckades jag häva sladden precis innan bilen for i diket....



efter denna incidenten så fortlöpte dock resan utan problem men en hel del efter vår planering blev vi men dumt å ta risker :)
dock sträckte jag till ryggen/skuldran i mina försök att inte hamna i diket... ajaj

väl i jönköping och inne på ikea blev de sängprovande eftersom syster m sambo skulle skaffa dubbelsäng å kamma hem ett par vuxenpoäng :)
sagt å gjort en sängram å resårmadrasser å en tjock tillhörande bäddmadrass fick de för ynka 3700 kr.... super billigt...

vi själva var ute efter något helt annat...
på vår lista stod en ny skrivbordslampa å två stekpannor, just de iacke att förglömma en ny visp eftersom våran pajade lägligt dagen innan...
ja de stod på vår lista billigt å bra.... om.... det inte vore för mia impuls som helt plödsligt fick för sig att styla om badrummet.... dock blev inte detta omstyling kalas så dyrt 800 kr för ett par nya skåp å annat gulligt til badrummet :) så imorgon blir de storstädning av badrummet å omstyling :)

men nu är lilla mia iaf jätte tlöttis så GOD NATT!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar