2009-12-01

ni glömmer väl inte??

min son kommer få julklappar så han drunknar, trots att vi inte önskat oss något nämnvärt till honom (han är ju så liten att han inte uppskattar mer än snörerna?)
känns dock som folk kommer glömma den viktigaste personen... HALLÅÅ?!?! MIG?!?!?

bara för att jag blivit mamma så har jag inte tappat barnasinnet å längtan efter att öppna paket...

(så dax att ösa galla över hur idiotiskt bortskämd jag är och att jag inte uppskattar de julen är de för)

för de gör jag...
i min familj är juklapparna en STOR del av julen... vi älskar att både ge å få klappar...
ärligt jag skulle ha svårt att klara en jul utan klappar...varken få eller ge....
(förlåt tobbe familj, men de är så)
näst efter klapparna så är julen för mig massa mumma mat... mammas julmat de slår ingen :)

så kommer vi till ämnet umgås...
julen för mig handlar asså inte främst om att umgås, för de gör alla andra 52 helgerna året runt... visst umgås till en viss del, de är mys när min mormor kommer ner från östersund, å när vi sitter hos farmor å julen lixom har trollat oss siså där 60 år tillbaka i tiden...
men annars så träffar jag och umgås med samma folk på julafton som alal andra helger året om...
så då känns klapparna mer spännande :)

så va tror ni tror ni tomten varit snäll i år å gett mig ett gymkort (bet 1 år)?????

2 kommentarer:

  1. du e för söt! självklart ska du få en julklapp :) av mig får du dock inte ett gymkort ;) pussis

    SvaraRadera
  2. men mia nu ä du väl lite snurrig, tomten är det ju inte som ska va snäll utan du ska ha varit snäll hela året annars får du kol i julklapp : )
    kram
    marie

    SvaraRadera