2009-12-09

liten skrutt

precis hemkommen från BVC...
nu ska theo gå på diet... smördieten...
de ska läggas till massa smör till varje mål han äter så han går upp lite i vikt, för nej han är ingen stor kille direkt..

vikt: 8410 gram
längd: 73,5

han hade dippat från sin kurva samtidigt som längden dragit sig upp på normalkurvan vilket gjorde glappet däremellan förstort...
visst håller jag med om att han borde få lite mer hull men jag kna ju inte över mata honom, han äter likt ingen annan bebis jag känner...
2 stora portioner vanilg mat och två stora gröt portioner per dag å där emellan äter han minst 1 stor banan å x antal majskrokar...
vi skulle även börja ge honom mjölk till måltiderna nu så han får i sig mer vitaminer å sånt...
dock kör vi ju med ersättning ibland till måltiden eftersom jag haft på känn att han inte ökat som han ska...

jaja vi får väl se när han ska dit nästa gång... då är han hela 1 år gammal...
så då får vi väl se om han fortfarande är en liten kille eller om han rullar fram nu när han ska gå på smördieten :)

1 kommentar:

  1. Den vikten hade min kille då han va 3 mån =) & längden då han va 4 mån =)

    SvaraRadera