2009-12-04

lugnet blev hektiskt

förmiddagen idag spenderades lugnt å stilla här hemma förmig å theo, tobbe var ett par timmar i skolan, men kom hem till lunch...
då pratade vi om att åka iväg till hjo å hälsa på tobbes mamma, men hon svarade icke i sin telefon så vi prvade mobilen då visade de sig att hon å hennes syster var i skövde, så vi bjöd hit dom på fika, trevligt...

sedan åkte jag å tobbis iväg på jakt efter lite klappar som saknades å jag gjorde även ett sista tappert försök till att hitta röda trådgardiner, å yesbox nu fann jag de, å de blir toppen, dock är jag s,å arg på mig själv att jag inte köpte 4 stycken direkt istället för två, men så kan de vara...
på plats är dom å de blev genast lite juligare i vardagsrummet, tänkte jaga ut tobbe å theo en stund imorgon å göra klart de sista julpynete, lite dukar å sånt som ska på, å sedan tänker jag plocka fram tomtarna redan nu, så man hinner njuta av dom :)
vi har inte många tomtar, men de få vi har är designer tomtar :) jag har fått en per jul av min farmor, i massa år, kikade på om jag skulle köpa någon mer, men hallå 300 kr för en liten sliten keramik tomte, nej tack.... men fina är dom å massa minnen är dom oxå :)

annars då??
idol suger från och med nu...
kan inte med ord beskriva hur jag tänker om svenskja folket, som kan med att dels rösta två rocksångare vidare till en final å dels rösta fram en slusk istället för en komplett å unik sångerska??
nä tove är den enda värdiga vinnaren detta året, hon har de där lilla extra som gör henne spännande att kika på, från erika kommer d eju bara samma bröööl varje fredag å från caalle, ja va leverarar han, han står som om han fått en pinne uppkörd på olämpligt ställe...
nä usch å fy!!!!!

nä vet ni vad??
dax att sova måste vara pigg å allert till 11.15 imorgon då det är peremiär för vinterstudion :)
å icke att förglömma handbolls vm för damer visas oxå imorgon... sverige-kongo om jag inte missminner mig...
så ni vet ju vart ni har mig från 11.15- runt 16.00....

1 kommentar:

  1. Nee. du kan inte säga att kalle är en slusk, han är ju skitbra! Sedan är det synd att inte alla tre kunde gå till final, de är gryma allihop!!

    SvaraRadera