2010-01-06

maginfluensa?

jaha kan de vara maginfluensa som smugit sig in här hemma hos oss...
theo spydde upp hela sin lunch å sitt mellanmål... sedan matade vi inte honom mer, men nu inför natten tänkte vi ge honom en liten yoggi eftersom han var så hungrig, men hepp den kom upp den oxå...
pust å stön, jag har ingen erfarenhet av magsjuka hos någon annan än mig själv, så detta var nytt, å jag som inte tål spya....
tur att tobbe fanns till hjälp, imorgon är han dock i skolan, så då får vi se hur de går...

jag klarar inte lukten utan den får mig att själv spy...
jaja vi får hoppas att de vara är något tillfälligt, han har ju endast spytt när han fått mat...

annars då??
6 dagar har gått av de nya året och av mitt "nya" liv...
å de går fantastisk bra, visst är man sugen på en liten choklad bit eller så, men jag känner inget MÅSTE som jag gjort tidigare... så nu finns de hopp iaf..
å vågen tjuvkikade vi på lite imoprse, ska inte avslöja något än, de kommer på fredag på den "officiella invägningsdagen"

annars har dagen varit lugn, de behövdes känd evi...
å de var inte direkt lockande att gå ut i snökaoset..
imorgon däremot ska vi bort till mami hade vi tänkt jag å theo... gäller å passa på nu när momma (mormor) är nere, hon börjar ju bli gammal, så lite tid känner jag att ja vill spendera med henne, å filma henne å sådant... sånt man önskar att man hade gjort mer med pappa tex, finns inga filmer med honom :(

1 kommentar:

  1. Du ska väl inte åka iväg med en sjuk liten kille, han smittar 48 timmar efter sista spyan. Han kanske behöver ngt att få i sig stackarn. vätskeersättning? Det är annorlundare när du e magsjuk än en liten bebis.

    SvaraRadera