2010-01-08

vägnings fredag

så där ja, nu har de gått precis en vecka sedan jag startade upp mitt nya liv....
veckan ska summeras och jag kan säga att de börjat bra :)

vikt: -1,7 kg
midja: -1 cm


känner mig stolt mest med tanke på att vi bara nu till en början lagt om kosten, än har ingen träning kommit igång, förhoppningsvis ska jag nog kunna börja träna i veckna, allt beror ju på min förkylning som ännu inte gett sig.
fortsätter jag så här så kan de bli skojigt i sommar :)

hur gör jag då??

jag räknar och skriver ner alla kalorier jag stoppar i mig under en dag...
exempel:

frukost

2 rasker á 75 kcal/styck
2 skivor hushållsost á 34 kcal/styck
5 g smör per macka á 16 kcal/5 gram
1 kiwi 16 kcal
1 kopp te 0 kcal

= 266 kcal för en frukost

middagar och luncher brukar hamna på runt 500-600 kcal, och så länge vi håller oss under 2000 kcal per dag så minskar vi i vikt utan att träna, men så småning om så måste man förändra och de ska även vi göra, tanken är att mjukstarta med den mat man känner för i lagom mängd. som igår så åt jag en liten bit tårta men de gjorde inget för den var inplanerad i dagens "budget"
sedan att de finns miljoner sätt att "banta" på de vet jag men detta sättet har passat mig så här långt å de känns toppen :)

2 kommentarer:

  1. Vad kul!:) grattis till en bra start!! Fortsätt i lugn o lagom takt så ska du se att du klarar den här resan! :) kram Linnea

    SvaraRadera
  2. Vad roligt, alltid kul när det ger resultat!:) Kämpa vidare nu så kommer det gå jättebra! Många peppkramar!

    SvaraRadera