2010-03-22

hepp hopp

denna dagen vart ju inte direkt som jag hade förväntat mig den....
börjar dagen med att logga in på fronter för att kolla skol resultat ser då att jag fått ett mejl om att jag inte får skriva morgondagens prov i data eftersom jag inte är godkänd i övningarna ännu.... kikar upp vad som är fel å håller på att få ett vannsinnes utbrott på läraren när jag upptäcker att de enda fel jag gjort är att göra ETT MELLANSLAG för mycket på ett ställe....
så nu får jag rätta till de å skriva provet på fredag då jag redan har ett annat prov inplanerat, men jag måste få båda proven gjorda denna veckan för att kunna åka upp till östersund...

suck suck å detta är inte dagens enda "höjdpunkt"
lagom tills jag klivit ur duschen pigg å fräsch å redo att börja skriva på dagens första uppsats... då ringer dagis...
Theo är sjuk... 39,5 i feber å jätte kinkig...
jippi bara att kasta sig iväg å hämta honom.... de vore ju inget om de inte vore så att denna veckna är tentavecka....
tobbe har en tenta nu idag å en på fredag (som han inte börjat läsa till ännu) han sk börja idag...
å ja har ju då TVÅ prov på fredag å dessutom 3 inlämningar som MÅSTE in denna veckan.... jiipi...

förstår ni vår panik????
har suttit nu i 3 tim å försök skriva på uppsatsen 5 rader har jag fått till sedna går de inte längre...
å låter jag theo leka med toalettpappers förpackningarna i ren desperation över att iaf få iväg ett blogg inlägg... ska strax åka bort till mami för familjeråd å en stunds avlastning... bärbara datorn får följa med i hopp om att jag ska kunan få lite skrivit iaf....

nu följer en "åååå va världen är liten" ..... historia
theos dagis fröken som skolade in honom, jag hittade hennes blogg å nog hörde jag att hon var från norrland men jag frågade ju inte direkt vart ifrån, men nu när jag läste hennes blogg så upptäckte jag att tamme sjutton hon är från en liten by uppe i jämtland... nämligen grannbyn till "vår jämtlands by" så hon måste gått i skolan ihop med en av mina sysslingar....
ja världen är allt bra liten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar