2010-03-23

svinkoppor

vi (jag) fick ju hämta hem pluttis från dagis igår eftersom han hade feber, så igår kväll upptäckte vi små sår på ryggen på honom, svåra att förklara, större än vattkoppor, röda å frasiga....
mia blev genast orolig så nu på morgonen var vi på vårdcentralen med vår lille skatt...

virusinfektion i hals kunde hon konstatera, å hon misstänkte svinkoppor eller viruskoppor på hans rygg... dessa är som förkylningsvirus bara att de sätter sig på kroppen å är extra smittsamma, så nu blir de ingen lek med några barn på ett par dagar...

just nu är mini hemma hos sin moster medans jag å tobbis pluggar för full rulle...
skönt att vi fick lite hjälp idag, nu fattas egentligen bara hjälp imorgon för sedan löser sig torsdagen å på fre hoppas vi att han skall kunan gå till dagis igen:)

nu ska jag återgå till pluggandet, annas kompis hanna skickade precis över massa hjäölp till mig...
har suttit å fått psykbryt på läraren för att han förklarar luddit, men nu förstår jag mer hur de ska se ut, så nu kan jag finslipa mitt å skicka in...

TACK HANNA!!


världens största bus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar