2010-03-13

lite gladare mia idag...

efter att ha fått renast på balkongen nu på morgonen å sedan lyxigt nog sluppit följa med till tippen för avlämpning så känner jag mig lite gladare...

inte bara pga av de utan för att vi har hittat en trolig ultimat lösning som gör att vi blir "lediga" hela sommaren å ändå kommer ha "gott" om pengar att spendera...
vi funderar på att båda två läsa en distanskurs på gotland utan krav på samvaro...
de betyder att vi läser fulltid precis som nu å får lika mycke pengar som vi får nu, men vi behöver inte vara på gotland för att läsa kursen utan dne körs via internet.. med hemtenta och inlämningar....
å själkvklart tog vi en rolig kurs som både jag å tobbe är smått intresserade av...
rit och skissteknik för film och nätet... typ man ritar å animerar... super duper kul....
de gör oxå att vi slipper ångesten över att lämna bort theo så mycke under sommaren oxå....
de känns bättre å bättre dessutom kanske tobbe redan har fått lite extra jobb ngra veckor under sommaren på hans gamla jobb, å de vor eju kanoners, ett litet komplement i kassan...

jag känner mig gladare å tror på att detta ska bli en bra lösning... visseligen blir de ju inga extra pengar som vi kan lägga undan så som vi gjort tidigare år, men vi får mer tid ihop alla tre å dessutom kommer vi klara oss utan att slippa oroa sig för hur månaderna ska gå ihop...

1 kommentar:

  1. Låter som en bra lösning :) Noah lär får vara en hel del på dagis i sommar. Fast jag antar att jag bara jobbar 70 % på sommarland. Det är ju inte så farligt! Men det löser sej alltid!

    SvaraRadera