2010-04-16

min bön blev hörd...

nu ska ni få höra... hurtiga mia var uppe tidigt imorse och i skolan för att göra prov...
som vanligt så försvinner all fakta ur huvudet i samma stund som provet läggs framför näsan...
iaf jag lyckades plocka någon/några poäng genom att mäta min egen andning och plus å skriva mina värden som svar... naturligtvis med felmarginal både över och under värdet :)
nu till de tragiska...
en fråga löd "vad är basala hygienrutiner?"
mia börjar ivrigt pränta ner alla hygienrutiner en person som jobbar inom vården måste följa...
1/2 sida blev de sammanlagt... de var sista frågan på provet å allt hade varit frid och fröjd om jag lämnat in provet där....
(till saken hör de att jag aldrig tidigare i mitt liv gått tillbaka å läst igenom mina svar på ett prov innan jag lämnar in)

men..... just idag.......
bestämde jag mig för att göra detta å blev då självklart osäker på frågan om hygienrutinerna...
sagt å gjort jag suddar hela svaret å präntar ner brukarens (patientens) hygienrutiner......
när jag kommer hem så upptäcke rjag vilket hiskeligt misstag jag gjort... de första jag skrev var ju RÄTT!!!!!!!!!

2 tim satt jag här hemma å svor åt mitt misstag innan jag loggar in på fronter och får se att jag trots detta blivit godkänd på provet med kommentaren om att vi kan ta hygienrutinerna muntligt när vi ses.... fine jag kan ju dom så... men skönt iaf att slippa göra om de.... synd bara... undra om jag hade kunnat få högre betyg om jag prickat rätt på frågan???


well inget att göra åt saken...

idag skiner solen å jag har starka funderingar på att sätta mig på balkongen å läsa :)
lite senare idag blir de firande av robert (systers man)
vi är så snälla i år å ger honom ett "partykit"
robert om du mot förmodan läser min blogg så vet du ändå inte va ett partykit är :P
jag hoppas på god tårta gärna frödnings swartwald (stavning.com?)

ikväll vet ingen vad som händer...
skulle ju vara kul med ett parti risk (anna & daniel?)

vi å andra sidan hörs senare eftersom ja ska vara super duktig å blogga massa mera mest nu på dagarna ihopp om att fler ska blogga på så man har mycke roligt å läsa :)

1 kommentar:

  1. Hihi vad duktig du är. Man missar ju alltid lite på prov :) Skönt att du ändå klarade provet :) Hoppas ni får en mysdag! kramar om

    SvaraRadera