2010-04-16

känsligt ämne???

sitter här med min inlämnings uppsats eller vad man ska kalla den...
hoppas läraren inte tillhör den katigori med människor som lever på existensminimum för att dom varit korkade nog å köpa på sig för mycke sake rpå avbetalning å tagit dumma lån...
för då är jag nog rätt körd.... tänkte bjussa på ett smakprov så får ni se vad ni tycker :P



"ibland känner jag mig unik över den situation jag lever i, jag har inga lån, jag har inga saker på avbetalning men ändå så lever jag inte i ett hem utan saker, jag har bara valt att prioritera lite annorlunda mot många andra i min ålder.
många jag känner byter mobiltelefon någon gång i månaden, eller spontan köper en tv medans de är och handlar mat, de finns även vänner till mig som har garderober så stora att deras kläder skulle täcka hela mitt sovrum. klart jag är avundsjuk någon gång ibland, jag skulle ju också vilja köpa saker när lusten faller på, men i slutändan och i slutet av varje månad så vet jag att de är dem som är avundsjuka på mig eftersom jag har pengar kvar att betala mina räkningar för. "




va tror ni, tror ni läraren gillar mina åsikter...
nu tog jag ett rätt privat parti, iövrigt belyser jag samhällets och medias förtjänst i de hela, å så tänkte jag avsluta med att skriva om vad som faktiskt händer dessa människor som hamnat på botten, hur deras liv ser ut jämfört med mitt typ...

3 kommentarer:

  1. Hej i vårvärmen!
    Som du skriver själv får vi hoppas att din lärare inte sitter i den sitsen med exitensminimum och skulder. men framförllt hoppas jag att han inte gör en bedömnin´g utifrån sina egna åsikter för det var ju dina åsikter det handlade om =) sen undrr jag en sak du behöver självklart inte svara om du inte vill, men du skriver att du inte har några lån har du inte csn lån? det är ju även det ett lån även om det absolut inte är ett onödigt lån men det ska ju dock betalas tillbaka =) Mvh Malin

    SvaraRadera
  2. Haha men nu ljuger du ju i texten, ni har ju lån och du klagar ju helatiden över att ni inte har pengar som räcker till. Så om folk skulle va avundsjuk på dig, hmm ne d tror ja tyvärr inte!

    SvaraRadera
  3. Ekonomi är ett känsligt ämne. Jag håller med dig om att dessa smålån med skyhöga räntor, och även avbetalningar är onödigt. Men det är ju upp till var och en hur de lägger upp sin ekonomi. Synd att samhället är så prylfixerat. Men Att man inte klarar sin ekonomi varje månad för att man köper för mycket grejer händer nog inte varannan person direkt. Finns mycket man kan skriva om detta ämne :)

    SvaraRadera