2010-04-23

Nu ska ni få veta....

några läsare har varit nyfikna över mina hemliga besök både hemma här och på andra platser...
å så igår klumpade jag mig lite å råkade skriva ut sjukhuset.... men iaf nu när alla grundläggande prover är tagna å sådant så kan jag väl avsölja för er vad allt hemlighetsmakeri innebär...

jag har varit i kontakt med en dietist, en läkre å x antal sjuksköterskor angående min vikt och vad som kan göras åt den.
helt enketl jag behöver HJÄLP!
ni som läst min blogg länge vet att jag försökt å försökt å försökt att på egan hand gå ner i vikt, detta har lett till att efter varje försök har jag gått upp mer än dubbel av de jag gått ner...
och för att inte tala om alla de mamma kilon jag lagt på mig efter att theo föddes...

har varit å tagit blodsocker och blodtryck för att försäkra mig om att jag inte fått varken högt blodtryck eller diabetes...
å nej värderna såg bra ut, så de kändes skönt å slippa ha de gnagandes...

det har även skickats en remiss till kirurgmottagningen på kSS, om en Gastrisk bypass operation som jag har bestämt mig för att göra....

för den intresserade så finns mer info om operationen å läsa under länken nedan...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gastrisk_bypass

jag tänkte att jag skulle blogga intensivt om denna resa antingen på denna bloggen eller så gör jag en "systerblogg" om enbart viktnedgångs resan...
har inte bestämt mig ännu å de är ett bra tag kvar innan operationen blir gjord... de kan ta uppemot 1 år..

1 kommentar:

  1. Hej
    Min mamma gjorde en sån operation förra sommaren och har till dax datum gått ner ca 48 kg, hon säger att det är det absolut bästa beslut hon någonsin fattat hon är en ny människa idag. Hon har förändrat hela sin livs stil äter rätt,tränar och har en helt ny energi jag är så oerhört stolt övr min mamma och det hon lyckats med, men det bästa av allt är att hon nu orkar vara med och leka med sina barnbarn och att hon köpt sig x antal extra år att leva... Jag önskar dig ett stort lycka till och slänger med ett tips om man inte vill vänta kan man åberopa vårdgarantin på 3 månader och få göra operationen på ett annat sjukhus men vårat landsting betalar, så gjorde mamma hon var på sofiahemmet i stockholm istället för ho ville inte vänta ett år eller mer... Lycka till och grattis till det beslut som föralltid komm¨mer förändra ditt liv =))) Mvh Malin

    SvaraRadera