2010-04-17

Svar till Lisa...

om du hade fått läsa hela texten så hade du sett att de jag skriver om är lån för att köpa saker...
jag anser att de är fel att man ska bara kunna gå in i en affär och få med sig en tv hem utan att kunna betala den när man köper den...
de är ju som att gå in och öppna ett packet mjölk och dricka upp den å betala i efterhand. många sköter sina avbetalningar toppen bra men sedan finns de folk som skiter fullständigt i räkningar men saker de ska dom ha.
efter att ha jobbat på telias kundtjänst så vet jag vad jag snackar om när de gäller folk som skiter i att betala å dom drar historier så man undrar hur stor deras näsa är.

angående våra pengar.
hur många känner du som kan lägga undan mellan 2000-3000 kr i månaden???
mer behöve rjag inte säga va.. vi har så vi klarar oss, bättre å intala sig själv att man inte har pengar än att gå å tänka på de pengar mna faktiskt har de blir så lätt då att man gör av med dom då...

1 kommentar:

  1. men 2000-3000 är ju inte så himla mkt att kunna spara undan på 2 personer. vi lägger undan mellan 10-15000 ihop jag och min sambo.

    SvaraRadera