2010-04-26

vilket resonemang

mörkrädd, förbannad, arg, ledsen......
aaa hur ska man beskriva killars resonemang vad det gäller hushållsarbete??
nu tillhör ändå tobbe dom bättre på de planet, han städar diskar och tvättar ofta, men ibland kna ja blir så arg på honom...

ja hade velat städa här hemma i helgen så att de idag skulle varit klart...
speciellt med tanke på att vi inte gjort någon större städning sedan vi åkte till ö-sund...
men nepp.. de hade han ingen lust med.. å ja berättade då tydligt att då blir de städning på månda förmiddag för annars vet i katten när de blir gjort (eftersom ja inte fått tider på min praktik ännu)

uppe med tuppen å med städning i tankarna sätter jag igång...
aaa ja får gnälla en stund på tobbe innan han ens ser på mig... ja sätter honom i arbete då utbrister han "man varför ska vi städa nu, ja ska faktiskt vara i skolan hela dagen"
hurmf?!?!
å jag då??? ja är villig å städa å då ska jag iväg på min första dag på praktiken senare idag å vet inte ens när jag kommer sluta....
å han gäller för att hans ka vara i skolan mellan 11-15....

sagt å gjort efter et stunds bråk så är iaf badrummet å halva hallen klar.. resten får jag fixa själv... ok tobbe har plockat upp alla 10 miljoner leksaker som theo lekt med nu på morgonen....

men först nu ska ja släpa mig iväg till affären å handla diskmedel å bröd å lunch tills idag..

1 kommentar:

  1. Tack för din grattiskommentar!

    Jag tjuvläser faktiskt här i din blogg ibland, och är verkligen glad att du (för det mesta) verkar så lycklig. Hoppas det fortsätter så.

    Kram Jonas.

    SvaraRadera