2010-06-28

som en slapp rakt i ansiktet

vet inte om han gjorde de avsiktligt eller att de bara blev så....
men tobbe prickade in en perfekt bikini bild på mig när vi var på sommarland i lördags.
en helt vanlig bild egentligen jag sitter på en bänk och är nybadad...

nu förstår jag.....

bilden beskriver/visar klockrent hur jäkla stor jag faktiskt är...
jag ha nog förnekat de länge nu.... lever å tycker mig vara lika stor idag som jag var för 5 år sedan...
de är inte så... närmare 50 kg har smygit sig på min kropp å sanningen å säga... 30 kg har hoppat på bara sedan theo föddes...
huvudet har inte riktigt hängt med, de är därför de kommer som en chock varje gång en unge påpekat hur stor jag är... ja skakar bara av mig de, men sanningen är ju dne att dom faktiskt har rätt...

alla i min omgivning har rätt... å här sitter jag som ett fån...

men sanningen slog hårt mot mig främst i natt när jag faktiskt insåg en viktig detalj i mitt liv.. något min närmsta omgivning vetat ett tag men jag totalt ignorerat och avfärdat som vitaminbrist eller dålig sömn...
de gör ont att erkänna de gör ont att veta hur illa jag sköter min kropp å de är illa att veta att theo inom 20 år inte kommer ha någon mamma om detta fortsätter....

jag står i kö för en operation, men vem vet när jag får den...
har jag råd att fortsätta gambla med mitt liv??
näääää ja måste ta tag i vissa delar redan nu....

ja ska sätta mig ner med tobbe nu å disskutera igenom ett upplägg för närmsta tiden...
kanske ska vi rent av sätta lås på kyl/frys å skafferi??
å att jag inte har tillgång till pengar??
de kanske inte skulle vara en så dum ide...

2 kommentarer:

  1. Kommer stötta dig vad ni än kommer på för upplägg!! Finns här!!

    SvaraRadera
  2. kämpa på ja vet att du klarar de.
    kram
    marie

    SvaraRadera