2010-08-05

lite off

hej här har ni mig....
en sönderjobbad dö trött lite mia som längtar som ett as efter mer än 2 dagars ledigt rad...
å wihhooo de kommer snart ska bara ta mig igenom helgen fre-sön sedan ledig mån å sista jobbdagen blir på tis, efter de väntar förhoppningsvis 2 veckors ledigt...
men ja måste stå redo att jobba hur som eftersom de krånglat till sig ordentligt inför skolan i höst...
har sammanlagt 30 veckor kvar med studeimedel....
höstterminen är på 19 veckor å vårterminen på 21... så ni kan ju snabbt räkna ut att jag inte kommer få pengar för alla veckor jag har kvar att studera... detta betyder att jag måste jobba i hölst samtidigt som ja går i skolan för att sedan kunna ta studeimedel hela våren....

så de ligger lite press på mig nu i höst... men de har nog löst sig att jag får fortsätta hos som hon jag är hos nu, men allt är icke klart än så man ska inte hurra i onödan...

ja som ni förstår så har detta varit ett stort orosmoment för mig/oss den senaste tiden vilket gjort att man inte känt sig riktigt happy...
desssutom är de en annan grej som oxå gör mig ledsen men de är väl inget ja ska belasta er med, utan något jag kommer att få leva med efter ett dumt val någon gjorde för 6 år sedan....

ja annars då... idag har de varit allt annat än lugnt...
morbror med delar av familjen har varit nere på besök å eftersom alla var lediga idag så blidde de lunch på thai house å sedan glass i hjo hos moster elins glasscafé på kvällen :)
super mysigt å kul när man får träffa släkta från norr lite :)

aaa nu väntar lite tv innan det är dax att krya ner å sussa innan klockna ringer tidigt imorgon bitti å deklarerar jobbdax...

p.s fick veta hur mycke skatt ja ska betala in till skatteverket idag.... wwwiiihooo alla som jublar över de pengar de får... men här har ni mig som måste PUNGA UT MED 7000 kr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar