2010-09-27

hallå lilla bloggen...

helgen har rusat förbi och varit mer än överfull av händelser...

i lördags kontaktade jag våra kära grannar å tillika underbara vänner å kollade om dom var sugna på att åka till marknaden i hjo... jodå de var dom å till hjo kom vi, men hallå!?!? vart var marknaden...??
nä istället beslöt vi oss för att åka till bondens dag i karlsborg, men hann typ dit så stängade dom...
attans....

men då kom lilla mia på att vi kan ju tapetsera om i vårt kök!
de har varit uppe länge för diskussion men någon tumme har aldrig tagits ur röven, men nu gjordes den äntligen...
vi shoppade tapeter på rusta precis innan de stängde, sedan åkte jag med glenn till hans jobb på sparresäter för att hämta tapetserings verktyg...
å runt halv tolv natten mot söndag så var köket halvklart
å i söndags kväll blev allt klart å jag är MER ÄN NÖJD med att ha fått bort den gula fula tapetern...
nu är de ljusgrått med inslag av silver rutor...låter kanske konstigt men de blidde toppen bra å köket är nu enhetligt med resten av lägenheten...

TACK UNDERARA GLENN för hjälpen... å marie oxå som höll mig sällskap medans grabbarna grus arbetade :)

just d eigår söndag så passade jag på att jobba ett lång pass oxå, sådant gillas av plånboken å septembers arbetade timmar är mer än jag någonsin kunnat drömma om....
minns ni min panik över att inte få höstens ekonomi att gå ihop??
den har mer än väl gått ihop å vi kankse till o med kan lägga undan en slant sedan i november :)

idag blir de plugg plugg plugg....

p.s ljusparty hemma hos mig på ons klockna 18... hoppas ni vill komma.. bara att säga till om ni kan/vill....

1 kommentar: