2010-09-30

motivation...???

hörde något vettigt igår faktiskt om hur man ska hitta motivation för att förändra sitt liv.
för att långsiktigt hitta en förändring så krävs det intte bara jävla annamma, utan man måste gå till botten och börja söka varför problemet uppstod...

frågan man ska ställa sig är "när började ditt betende förändras?"

utifrån detta ska man försöka bearbeta tankarna som uppstod när ens förändring kom.
jag vet mycke väl när min stor förändring kom som fick allt att rasa.
det var efter pappas död, de är inte själav döden som fick mig att må dåligt utan sveket från de flesta i min närhet... många vänner försvann vid denna tidpunkten, ja minns tillbaka att jag ersatte många känslor med ensamma kvällar ihop med något gottit att äta, allt för att tillfredställa mig själv och kompensera för att jag satt där hemma själv.
då grundade jag mitt beteende, ja måste därför börja jobba därifrån, försöka intala mig att detta är något naturligt som sker i livet, de är de svåraste eftersom ja inte har enendast barndomsvän kvar, saknar knslan av att ha någon vid min sida som känt mig läääääng, innan tonåren, som vet om allt jag gått igenom...
synd att madde bor så långt borta, hon är ju den som känne rmitt tidigare jag allra bäst...

fortsättning följer.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar