2010-09-20

ny vecka nytt krut...

så var de måndag igen, elle rmåndagen börjar lida mot sitt slut...
har hunnit med att jobba, käka med syster, leka med theo, skriva uppsats, vilket ja fortfarande gör...
nu är jag inte inbokad på något jobb förrens på fre, å ja har även "bockat ur mig" så nu har ja rätt att säga nej om de mot förmodan skulle ringa.... allt mitt krut ska läggas på skolarbete...
ska låsa in mig tis, ons å tors å bara fokusera...
skönt å ha lite klart så ma bara kan pytsa in saker med jämna mellanrum :)

snart är d eju praktik oxå, men vill kunna jobba en del innan dess...

val igår, de kna väl ingen ha missat...
fick en utskällning av en tant på bussen förut, hon skyllde valets utgång på oss unga,
damen: "ni unga skiter fullständigt i oss äldre!"
ja: "jasså varrå?"
dmen: "valet igår, de är ju bara unga som röstar blått"
jag:"nää, de tror ja inte ja röstade rött å flera vänner till mig oxå"
damen: "nä ni unga skiter i oss äldre, ni ska bara roffa åt er pengarna, ni vet inte vad demokrati betyder... osv..."
hela bussresan satt hon så... sket i vad ja sa... då tänkte ja faktisk att de kna du ha kärring så otrevlig som du är.. ni äldre bryr er ju inte om oss unga heller...

nä nu ska ja gosa med världens finaste lille plutt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar