2010-10-28

undra om han blir...

IMPONERAD när han kommer hem ikväll (tobbe asså)
han vet nte om att jag tagit mig an hela husets smuts helt själv :)
hinner troligtvis inte klart med alla rummen... men sovrummet är klart å strax toaletten oxå...
blir väl att jag tar hallen sedan innan ja ska hämta plutt å vi ska bort till mamma...
en bit påvägen iaf...

men jag undrar över en grej...
är de bara vi som lagrar tomma shampooflaskor å dylikt på toaletten istllet för att ta med dom till soptunnan när dom är slut??
nu har jag iaf gjort en rensning där oxå...

KLART ÄN SÅ LÄNGE:
-dammtorkat sovrummet
-dammsugit sovrummet
-våttorkat sovrummet
-täcken på vädring
-en ordentlig renisning bland theos kläder
-all tvätt är vikt och inplockad
-badrummet är rensat från tomma förpackningar och annat som inte hör hemma därinne
-duschkabinen är städad med klorin, för extra rengöring
-hela badrummet är insmetat i culicbang som ska spolas av strax

de som återstår:
-hallen ska rensas på överflödiga grejer som hamnat fel
-skor ska sorteras och upp på skohyllan
-dammsug
-våttorka
-damma

sedan återstår ju de stora projkten köket å vardagsrummet, men de får bli i morgon tralalala

1 kommentar: