2010-12-29

30 dagar
Läste precis en blogg och fick se en rolig grej.
En lista som heter 30 dagar, en ny kategori för varje dag.
Ett sätt för er att lära känna mig bättre kanske?

Dag 1: Presentera dig själv

well let´s start! Mia heter jag är en go blandning av 50% västgöte & 50% jämtlänning... föddes den 31 januari 1985 på Kärnsjukhuset i skövde, är första barnet till mina päron men inte de sista, har nämligen en lillsyster, Anna född 1988.
har i hela mitt liv bott i den mysiga staden skövde.

mina tidiga år tillbringade jag på karstorps daghem, innan ja startade lågstadiet 1-6 på Käpplunda skolan. där träffade jag en tjej som kom att bli en av mina bästa vänner, nämligen madeleine.
högstadiet startade jag hösten 1998, en spännande tid, men även för mig en otroligt jobbig tid, då jag drabbades av en hudsjukdom som medförde kraftiga sår och bölder på hela kroppen, detta ihop med allt annat som hör tonårstiden till gjorde högstadietiden till 3 jobbiga år, med extremt dåligt självförtoende.

hösten 2001 då det var dax för gymnasiet så bestämde jag mig för att inte låta mig tryckas ner av min sjukdom, som blivit bättre.
jag startade på samhällsprogrammet ihop med mina två bästa vänner elin och madeleine... gymnasiet skulle komma att bli the time of my life...
jag hade otroligt många bra kompisar både i klassen men lärde även känna många underbara människor utanför skövdes stadskärna.
tiden flöt på :)

sommaren direkt efter studenten minns jag som en tid då myscke av mitt sociala liv raserades, många av de jag tidigare kallat vänner försvann och kvar stod jag men tiden läkel alla sår och jag lärde känna massa nya härliga mnniskor...
jag började på mitt första arbete som telefonförsäljare, där startade jag hösten 2004 och stannade inom företaget tills de flyttad epå min dvarande avdelning hösten 2007.
när jag arbetat drygt ett halvår, så fick jag genomgå den värsta perioden i mitt liv.

den 5 februari 2005 så gick min älskade pappa bort i cancer, en stabil grund i vår familj ryktes bort och många många gånger har jag funderat på hur vi lyckades ta oss igenom denna tiden, men de gjorde vi, vilket jag tror och hoppas på att pappa är stolt över.

just de hade även under denna perioden lärde känna tobias, mannen i mitt liv. i och med att tobias valde att börja studera hösten 2007, så föll valet enkelt för mig att göra de samma, så vi kund ebygga upp en stabil framtid.
tobias startade med ett år på högskolans tekniskabasår, jag var arbetslös fram tills sommaren 2008. det var även i den vevan som vi fick ett + på ett graviditetstest.
sommaren 2008 jobbade vi båda två på sommarland och på hösten startade vi upp varsin högskoleutbildning tobias började studera till maskiningengör och jag startade upp lärarprogrammet.

där hann jag gå klart en termin innan solstrålen i vårt liv dök upp den 9 februari 2009. 22.57 genom ett akut kejsarsnitt föddes vår son THEO.
en otrolig lycka, och ett år gick jag hemma som mammaledig innan det var dags för mig i januari 2009 att återgå till min utbildning, men jag valde då en annan väg och hoppade av lärarprogrammet och startade upp en 3 terminer lång utbildning till undersköterska.
detta är ett val som jag inte ångrar för 5 spänn.
och där är vi nu i livet, theo är påväg mot sin andra födelsedag, och jag och tobbe skall precis starta upp vår sista termin av vår utbildningar, så till sommaren kastas vi ut i arbetslivet och vi kan äntligen börja bygga upp vår framtid :)





Dag 02 - Min första kärlek
Dag 03 – Mina föräldrar
Dag 04 – Det här åt jag i dag
Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min dag
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett bra ögonblick
Dag 09 – Min tro
Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – Arbeten jag haft/har
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mina barn
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Mina resor
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Det här är jag bra på
Dag 22 – Det här är jag mindre bra på
Dag 23 – Det här får mig att må bra
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – En speciell dag
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Mina ambitioner
Dag 30 – Ett till ögonblick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar