2010-12-29

skaffat barn...

så här är de... har man gjort valet att skaffa barn så har man även gjort valet att avstå vissa saker... (eller man bör avstå)

* de är idoiti att lämna bort sitt/sina barn på nyår för att man ska festa... då ska man icke skaffa barn.

* men snäppet värre är de om man väljer att ta med sitt/sina barn på en nyårsfest där alkohol flödar, de är en sak med en middgabjudning med lite vin och ett glas champange vid tolvslaget, men en ren spritfest, nä de är soc direkt på de föräldrarna.

*jul då ska man heller inte bruka alkohol eftersom detta är barnens högtid...

nä men ärligt så förstår jag inte föräldrar som lämnarifrån sig sina barn på nyår... de är ju då mans ka vara tillsammans å skåla in att man får tillbringa ytterligare ett år ihop...
å ja alkohol och barn går då rakt inte ihop...
jag är uppväxt med föräldrar som festat på nyår å andra högtider å jag lovar de är inget roligt... jag vet att jag många gånger varit rädd för mina föräldrars kompisar när d ehar druckit... å tycker de är synd att mina päron inte hade bättre vett vad de gällde den biten med fester å barn...

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att barn och alkohol inte passar så bra ihop men jag ser inga som helst problem i att man vill vara ett par och få vara sig själv med goda vänner en eller ett par gånger om året hellre skaffa barnvakt än ta med barnen då!!!!! Man måste få vara utan barnen någon gång ibland man blir bättre föräldrar då =) jul är för barnen absolut nyår är för vuxna det är många som ställer till med fest då barnen har ju haft sin helg därför tror jag att många föräldrar väljer att skaffa barnvakt på just nyår.... Baraför att man valt att skaffa barn så betyder det inte att man aldrig får lämna bort dom eller?? Va det kanske någon som skicka soc på dina föräldrar?? borde dom gjort det??? hade du en dålig uppväxt?? Nej du Mia återigen kanske du borde ta en titt i backspegeln och inte vara så snabb med att döma andra människor... Vissa har kanske bara barnvakt en ända dag på hela året och den dagen kanske är just nyår unnar du inte den7dom personerna det i så fall??? oj blev många frågor nu =) Jaja hoppas ni haft en bra jul och att ni får ett bra 2011 MVH Malin

    SvaraRadera
  2. Man väljer ju absolut själv, men jag vill fira nyår med mina barn :) Men hade vi blivit bjudna på en fin fest, en sådan mina vänner hade förra året så skulle jag nog övervägt att kolla barnvakt :) Det beror ju somsagt vad man känner för och vad man blir bjuden till. Det blir nog jobbigare ju äldre de blir att lämna bort dem på nyår känner jag. haha men skicka soc på föräldrarna är väl att ta i gumman :P hehe.

    Hoppas ni får en mysig nyår!

    SvaraRadera
  3. Håller med om alkoholen. Ett glas vin. Max.
    Alla gör ju som de själva vill sen tycker jag inte att man är en dålig förälder för att man lämnar över just nyår. Barn förstår ju ändå inte grejen med nyår, i alla fall inte när de är så små. Sen är det väl inte världens lättaste att få barnvakt på nyår heller :P
    och jag är också uppväxt med föräldrar som festat på nyår och blivit berusade = inget kul. då hade jag hellre varit med någon nykter i min närhet. men som sagt, riktigt små barn (under 5) förstår inte grejen med nyår och det är inte värre än att lämna bort en annan dag på året. men alla tycker ju olika. jag tror bara inte att det är bra att döma föräldrar efter en sådan grej. sedan skulle jag själv aldrig lämna bort noah under nyår, men hur andra föräldrar väljer att göra struntar jag i och jag tycker inte att man är en dålig förälder om man lämnar bort barnet till någon som tar väl hand om dem. så länge alkohol inte är inblandat så är jag nöjd. :) hoppas ni får en fin nyår! kram!

    SvaraRadera
  4. Barn och alkohol går absolut inte ihop!!
    Men jag tycker inte det är fel att lämna bort sitt barn då och då om man vill festa/gå på bio/ha myskväll eller vad man nu vill göra. Inte varje helg såklart, men ibland! Man behöver ju sin egentid också även om man har barn!! Och på den egna tiden ska man ju göra precis vad man känner för... man blir inte sämre föräldrar för det. Snarare tvärtom om man får lite andrum. Det är min åsikt!
    Och om det är nyår eller inte, spelar ingen roll tycker jag!

    / Emilia

    SvaraRadera