2010-12-21

depp-mamma

usch idag känner jag mig bara less....

önskar att vi hade varit klara med studierna nu å haft jobb, visseligen skulle vi väl jobbat idag då, men vi hade iaf kunna ha möjligheten att ta ut semester och eller föräldra dagar....
nu sitte rvi här med saker att gör långt upp över huvuderna..

tobbe skall ha klar:
-en projkt planering tills 23 dec.
-tenta 7 jan
-8 inlämningar som skall vara klara innan 10 jan.

mia har kvar: (allt ska vara klart innan slutet på vecka 2)
-2 prov
-5 inlämningr
-5 muntliga redovisningar
-4 kompleteringar (muntliga)

dessutom är theo ledig nu 3 veckor, (vet inte hur vi tänkte, men gjort är gjort)
mamma åker till ö-sund dagen efter julafton, å systeryster jobbar natt å daniel å anna är i skåne.. så alla våra barnvakter är oxå upptagna å borta...

hemma ser de ut som jerusalems förstörelse. (en liten ork infann sig i morse så toaletten är nu städad iaf)
vi har kvar att köpa drygt hälften av alla julklappar, vi ska dessutom fixa köttbullar å potgratäng till julbordet, den 23 kommer familjen hit på uppesittarkväll då ska de fixas mat å mys...
min son är galen i lussekatter, men jag har inte hunnit baka några åt honom, förstår ni hur hemsk jag känne rmig som mamma... vi gjorde ett tappert försök till att få ihop ett pepparkakshus, men de rasa innan de änns hunnit upp typ, så de finns numera på tippen...

hemma luktar de inte jul, de ser inte julit ut, frys kyl gapar tom, inet julmysgodis har vi att mysa till de med för theo, nä allt knns bara bläääääää......

ingen bil eller vagn har jag helelr så vi sitter fast här hemma idag..
till lunch fick vi dela på bit ax å en halv dl ris... tror ni någon av oss är mätta... givetvis fick theo ta först så mycke han orkade å efter kom jag å åt upp resten... varför vi inte lagat ngon mer mat är fr att vi måste handla mat nu till vår helt tomma ky å frys... så gissa om ja är hungrig... försökte få syster att köpa med mat när hon var här förut å hämta ett kvitto, men nej de hann hon minsann inte....

gnäll gnäll.... men just nu är de faktiskt synd om mig.... ja vill ha julkänslor å julmys å slippa stressa som en tok nu sista dagarna innan jul, så ska de inte vara de där då mans ka mysa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar