2010-12-08

tungt och jobbigt i hjärtat....

igår fick jag ett besked som gjorde ont i lilla hjärtat å idag är jag mer än ledsen över detta....

jag var på sjukhuset igår för min årliga kontroll av min lugnfunktion vad de gäller min astma...
fick då veta att mina lugnor bara har en funktion obehandlade på 62% å de är inte bra.
men som tur är så svarade dom bra på medicineringen så att funktionen kommer upp i 85% med medicin, så från och med idag har jag morgon å kvälls medicinering + behovs medicinering....
detta är toppen å jag kände själv igår när jag var medicinerad på sjukhuset hur mycke lättare det var ett andas när luftrören var bättre vidgade...

nu till de tråkiga beskedet...
min astma och mina luftrör blir tydligen mycket sämre av konatakt med pälsdjur....
fine tänkte ja, mina tre bästa vänner har alla djur, min svärmor å svägerska har djur, min syster & mina kusiner har djur...
min astma sköterksa rådde mig från att besöka hem med just djur i...
ja sa att de är omöjligt, då blir jag ju total isolerad från typ alla vänner och sälktingar.
hon blev nästan irriterad över hur folk kan med att skaffa djur när dom har någon som är så allergisk i sin närhet, då blev ja arg på henne å sa att min sjukdom ska inte påverka mina nära och käras beslut om att skaffa husdjur.
iaf vi ska eventuellt prova fram en bättre medicin så att ja ska förbehandla mig inför möten med hem med djur i...

men visst känns de tungt å veta att jga trots allt blir så påverkad, de trodde jag inte ens själv....

3 kommentarer:

  1. Usch så tråkigt :( Kan inte ens föreställa mig hur det känns för dig just nu. Hoppas iaf att dom hittar någon behovsmedicin du kan ta när du besöker familj och vänner!!

    SvaraRadera
  2. Men du kan träffa oss fast vi har djur, bara du inte kommer hem till oss eller?

    Jobbigt :( Tänker på dig!

    SvaraRadera
  3. Då kommer ni inte å hälsar på i helgen?
    Trist i så fall... men hör av er.. eller jag ringer imon.

    SvaraRadera