2011-01-03

hej bloggen nu var det..... 2011.

oj så snabbt dagarna går, hinne rknappt med å än mer blogga... men nu tar jag mig lite tid....
helst utav allt skulle jag väl velat skriva ihop en fin årskrönika till er med bilde rå hela kittet, men tiden finns lixom inte riktigt där just nu... men en liten kan ni ju få :)

2010 inleddes på balkongen ihop med min älskling... massa fyverkerier å skumpa (läs cider)
vi la oss 0,15 å sedan var 2010 igång...

januari avslutades med att jag firade min 25 födelsedag, ingen stor tillställning, aa för den delen ingen vidare tillställning alls eftersom ja fick planka in på ett hörn samma dag som min son firade sin första födelsedag.
ja 9 februari hade vår lille theo funnits hos oss i ett helt år, tänk va snabbt tiden går...


våren flöt på, jag startade upp min undersköterskeutbildning, och trivdes som fisken i vattnet, theo började på dagis å tobbis kämpade på i skolan, sommaren närmade sig å paniken över sommarjobb var värre än någonsin då tobbe chockartad nekades sommarjobb på sommarland och mitt lovade sommarjobb gick upp i rök, men en snäll tjej på lss avdeningen i skövde lovade mig iaf några veckors jobb under sommaren som i slutändan resulterade i jobb mer än 100% hela sommaren... tobbe körde en sommarkurs och på detta viset kunde vi ha hemma theo på semester 6 veckor... älsklingen och mini fick en skön semester vecka ner i skånelandet å vårt lilla vattenhål mölle medans jag fick vara hemma å knega ihop vår inkomst...

hösten kom och min andra termin av utbildningen startade, men jag hade fått upp ögonen å framför allt hade min shoppingtarm fått upp pusen efter pengar av att jobba så första å största delen av hösten gick åt till att jobba vilket resulterade i panik plugg närmare jul, vi slet ont hela hösten å tiden flög bokstavligen iväg för jag minns då varken regninga oktober eller gula, löv på träden?!?!
i början av december gick jag in i en egen bubbla å närmare utbrändhet kan man nog inte komma när jag försökte mig på att kombinera praktik i skolan (heltid) med extra jobb å sammtidigt plugg på heltid eftersom aj slappat så pass under tidga delen av hösten.

kroppen sa ifrån å vi fick ta en helg i göteborg för att varva ner, å efter detta så sa jag ifrån mig mycke extra jobb å fokucerade på skolan istället, de blir inga extra pengar nu då visseligen men en klar utbildningen leder ju förhoppningsvis till ett bättre betalt jobb.

julen spenderades hemma hos mamma med syster å mamma, senare unde rjulaftons vällen åkte vi till farmor för sedvanligt julfirande med gröt å klappar :)
mellandagarn gick åt till att kombinera plugg å en sjuk son...
nyår spenderades inte som tänkt, men de gick ju ändå, vi agerade chaufförer åt syster med kompisar, vilket gav lite extra tillskott i bensinkassan :)
de nya året skålades in på balkongen med älsklingen å cider precis som året innan å nu tuffar vi vidare å ser 2011 som FÖRÄNDRINGARNAS ÅR!!!!!


så nu fick ni en liten resume...
ni kanske undrar över våra förändringar...
jo om allt går som de ska så kommer jag bli opererad innan sommaren, vi kommer vara klara med våra utbildningar å ett nytt liv med förhoppningsvis flytt kommer att äga rum...
vi drömmar och längar efter ett större hus som vi kan bo in å invänta tillskott i iframtiden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar