2011-02-05

Heaven... a place nearby

would you know my name if i saw you in heaven???
6 år sedan jorden miste en av de finaste människorna som någonsin vandrat här... nu är himlen en rikare plats.... tur att de bara är att titta upp för att se och konstatera att du har de bra...
20,20 ikväll är det 6 år sedan jag tog de jobbigaste farväl jag hittills tagit.... så stilla men ändå så hemskt...

nu pappa när jag läser kursen palliativ omvårdnad och tänker tillbaka till din sista tid i livet så kan ja skratta mig lycklig, du fick något av den bästa omvårdnaden din sista tid i livet, många har de sämre, dålig vård och utan sina anhöriga...
men du fick genom hospice gabriel ett stilla och lugnt farväl med alla dina nära och kära runt dig, du fick smärtlindring in i de sista och ett vackert omhändertagande efteråt.
detta värderar jag högt idag och när tiden är inne för mamma att återförenas med dig då ska du veta att ja ska göra allt för att hon ska få ett lika vackert avslut.

idag minns vi dig med glädje men även med sorg.... sorg att du inte får vara hos oss och uppleva de liv vi just nu lever... nu är vi vuxna.. sist du såg oss var vi små telingar....

ha en bra dag pappa <3<3<3<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar