2011-02-08

insikt

Efter att ha varit på studiebesök idag på länkarna i skara, så har jag insett en viktig grej.

länkarna i skara är ett sällskap skapat av alkoholister för alkoholister.. där de får stöttning i sin kamp att bli nyktra alkoholister.
iaf de var mycket snack om missbruk och hur det fungerar med undanflykter och lögner...
mitt där under all detta informationsflöde så går de upp för mig... jag är en missbrukare, en matmissbrukare...

japp så är de... jag förnekar de öppet å vill helst inte kännas vid det, men innerst inne vill jag inget hellre än att bli kvitt de.
ja funderar på att testa deras metod med en dag i taget...
man ser inte längre än till dagens slut, lyckas man hålla sig nykter/fri från socker en dag så är d ebra, sedan tar man nya tag nästa dag å så flyter det på...
när de sedan gått en månad skall man belönas... de får en blombukett av sällskapet och applåder, jag funderar på att om jag lyckas hålla mig sockerfri i 1 mnad att jag får ta 500 kr å gå och köpa kläder, smycken smink ja va fan ja vill för dom 500 kr allt utom mat....

undra om detta sett skulle funka...
alltid så tänker man så långt fram, men man kankse ska se extremt kortsiktigt för att behålla kontroll och inte luga för sig själv eller någon annan... å som dom sa, de hjälper aldrig att tjata på en person med missbruk då gör dom de inte för sig själva utan för att få tyst på tjatet... nä en missbrukare måste upptäcka sitt missbruk själv och vija ha hjälp.... men då ber dom om det...

1 kommentar:

  1. Tycker att det låter som ett bra sätt. hejja Mia!!! Insikter kan ibland göra ont men de är befriande för de gör det möjligt att påbörja en förändring. Du klarar det!!

    SvaraRadera