2009-05-14

dop planering

känns som att de flesta av mina inlägg just nu rör dopet, men de är för att 95% av de jag har i min hjärna är dopet...

shiiit om jag är så här uppskruvad inför ett dop... då vågar jag inte en tänka på hur jag kommer vara den dagen jag ska planera vår bröllop..
aaa eller vi.. fast mest jag för de brukar bli så... eftersom jag skruvar upp mig å går på högvarv så fort något ska planeras...
jag kör lixom dagarna i enda på högvarav så kvällarna brukar sluta i att jag rammlar ihop å gråter en skvätt för att jag är så orolig...

men nog om detta...

om 2 tim och 20 min ska vi träffa prästen å gå igenom själva dopcermonin...
shiiiit den ska ju oxå vara perfekt... inte för mycket drabbel som är kyrkligt för de känns inte så vi.. bara de nödvändigaste... å så mycket musik...
så mycket de bara går att klämma in :)
haha vi kan ordna en konsert istället....

åå ni ska se theos dopklänning, jag får en tår då och då när jag kikar på den...
den är helvirkad av en gammal tyskdam som flytt från andra världskriget i en roddbåt
(passande eftersom andra världskriget är så spännande)
innuti är det ett ljusblått foder och sedan ljusblåa band...
jag hade dock velat haft mörkblått, men den var så vacker att vi inte byter band...
iaf dne är väldigt unik... inte så många jag sett som har haft virkad dopklänning... så då gör de inte så mycket att de är ljusblått....

byte av samtalsämmne...

min son är en väldigt trött bebis idag...
nu har han sovit från elva ungefär... inte så ofta de händer..
då kan vi fråga oss har mia tagit vara på dessa tre timmar å fått något vettigt gjort???
nja några blogginlägg å så har jag hunnit med att läsa massa bloggar, men annars nopp...
fast de är klart jag stor städad eju igår, så de är ju tipp topp hemma... dock skulle jag behöva plock ai ordning lite på saker som lämnat sin plats å gått ut på promenix i lägenheten...
så detta blir mitt projekt nu, innan jag ska hämta tobbe om lite drygt en timme...

1 kommentar:

  1. Vi har en virkad dopklänning:-) Mamma har virkat den. Dom är mycket fina. Lite annorlunda! Jag är döpt i den och mina barn också det är kul:-)

    SvaraRadera